Δράσεις 2021-22


«Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύου σχολικών μονάδων»
Τελική εκδήλωση των σχολείων του θεματικού δικτύου με τίτλο:
«Αλησμόνητες πατρίδες- Ζωντανές μνήμες»

Οι μαθητές του σχολείου μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021-2022 δούλεψαν στη θεματική του δικτύου και προετοιμάστηκαν για την επετειακή εκδήλωση για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή με τίτλο: « Αλησμόνητες πατρίδες- Ζωντανές μνήμες» με τη συμμετοχή και των πέντε σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Σκύδρας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο ανοιχτό θέατρο Μαυροβουνίου την Κυριακή 19 Ιουνίου 2022. Οι μαθητές συμμετείχαν στην εκδήλωση με τη χορευτική ομάδα παραδοσιακών χορών, την ομάδα χορού βαλς, τη σχολική χορωδία και έργα ζωγραφικής.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Σκύδρας και τη συνεισφορά επαγγελματιών του τόπου. Πολύτιμη ήταν η συμβολή μητέρας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της  κυρίας  Τουμανίδου  Ουρανίας η οποία προετοίμασε τη χορευτική ομάδα του βαλς. Την εκδήλωση παρακολούθησαν εκπρόσωποι της εκπαίδευσης, της δημοτικής αρχής , του πολιτικού χώρου,  του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και πλήθος πολιτών. 

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό και το βίντεο της εκδήλωσης:

Βίντεο εκδήλωσης : « Αλησμόνητες πατρίδες- Ζωντανές μνήμες» 19-6-2022

Σύντομο βίντεο εκδήλωσης:

Ευχαριστήριο του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων κ. Περπερίδη Παύλου:

https://www.pellanews.gr/alismonites-patrides-zontanes-mnimes-100-chronia-meta-89277


«Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύου σχολικών μονάδων» Γνωρίζοντας τον τόπο μου»

Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου σε συνεργασία με μαθητές τμήματος αντίστοιχης τάξης  του Γυμνασίου Σκύδρας εκπόνησαν δράση με τον τίτλο : « Γνωρίζοντας τον τόπο μου». Αρχικά, οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι  ομάδες εργασίας  ανάλογα με τις κοινότητες καταγωγής τους και αναζήτησαν  πληροφορίες  για την ιστορία του τόπου τους( φυσικές ομορφιές, κάτοικοι, μνημεία, εκκλησίες, σχολεία, γήπεδα, ήθη, έθιμα). Πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους που γνωρίζουν την πρόσφατη τοπική ιστορία, έβγαλαν φωτογραφίες, κατέγραψαν το υλικό τους, δημιούργησαν  παρουσιάσεις και ενημέρωσαν τους συμμαθητές  τους. Κατόπιν, «συναντήθηκαν»  διαδικτυακά με τους μαθητές ενός τμήματος του Γυμνασίου Σκύδρας τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2022. Ακολούθησε  γνωριμία και αλληλοπαρουσίαση του τόπου και της ιστορίας των μαθητών των δύο σχολείων.


«Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύου σχολικών μονάδων»

Κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022 το σχολείο μας υπήρξε μέλος  σχολικού δικτύου του Δήμου Σκύδρας με τίτλο: «Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύου σχολικών μονάδων» και θεματική σχετική με  την επέτειο για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή. Υλοποιήθηκαν  επιμέρους δράσεις σχετικές με αυτό το  θέμα και συμμετείχαν  σ΄ αυτές μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών  Τεστέμπαση Θεοδώρας (Τεχνολόγου)  και Τσιλφόγλου Αναστασίας (Φιλολόγου). Οι δράσεις είναι οι ακόλουθες:

Κοινή εκδήλωση του Γυμνασίου και Λυκείου Καλής με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή με τίτλο :

Αφιέρωμα στη Μικρασιατική ψυχή!
Από τις αναμνήσεις των προγόνων μας…
100 χρόνια μετά…”

Την Τετάρτη 4 Μαΐου 2022 στο χώρο εκδηλώσεων  του Γυμνασίου και του “Λυκείου Καλής, πραγματοποιήθηκε κοινή εκδήλωση των δυο σχολείων με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή. Παρουσιάστηκαν αυθεντικά κειμήλια από τις χαμένες πατρίδες, έργα ζωγραφικής και κολάζ  μαθητών. Προβλήθηκε σε παρουσίαση το ιστορικό πλαίσιο της μικρασιατικής εκστρατείας και καταστροφής. Παράλληλα, διαβάστηκαν  μαρτυρίες κατοίκων της τοπικής κοινότητας και δραματοποιήθηκε μέρος τους. Ακόμη, ακούστηκαν  ποιητικές δημιουργίες ατομικές και συλλογικές των μαθητών και  αποδόθηκε η μουσική αύρα των Ελλήνων της Σμύρνης και του Πόντου με τη συμβολή εκπαιδευτικών από το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών. Τέλος,  παρουσιάστηκε μια πρωτότυπη εργασία για το ρεμπέτικο τραγούδι. Η εκδήλωση έκλεισε με εδέσματα παραδοσιακά και σύγχρονα.

Την εκδήλωση παρακολούθησε η σχολική κοινότητα του Γυμνασίου και του Λυκείου Καλής, ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Περπερίδης Παύλος, εκπρόσωποι του Δήμου και της τοπικής κοινότητας, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Ποιήματα μαθητών για τους πρόσφυγες και τον πόλεμο:

Πρόσφυγες είμαστε εμείς
διωγμένοι από τη χώρα μας,
ψάχνοντας νερό, φαγητό και σπιτικό
σε τόπους ξένους και έρημους.
Άνθρωποι είμαστε και εμείς,
γιατί να είμαστε σ ΄αυτή τη θέση;
-Ο καημός με πνίγει και τύψεις έχω στην καρδιά.
(Δάνδαρα Ελένη, Γ΄1)

Πόλεμοι, πόλεμοι πολλοί,
στη Μικρά Ασία έγινε σφαγή.
Όλη η Ελλάδα παρακολουθεί
και ο κόσμος κρατάει τη σιωπή.
Οθωμανοί και Χριστιανοί
χτυπάνε τα σπαθιά τους
στη Μεγάλη Ανατολή.
Έλληνες υπό απειλή στη Σμυρνιώτικη καταστροφή
στη ζωή τους δε θέλουν τη ντροπή,
γιατί έχουν ελληνική καταγωγή.
 (Καραμπάσης Γιάννης, Χατζηιωαννίδης Νίκος, Γ΄2)

« Η φωτιά .. του πολέμου» : έργο της μαθήτριας Παυλίδου Μαριάννας

ΚΟΛΑΖ ΟΜΑΔΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ  Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση


Συμμετοχή του Γυμνασίου Καλής στις  εκδηλώσεις του δικτύου της ΔΔΕ Πέλλας με τίτλο : « Ένας αιώνας μνήμες»: Συλλογή και έκθεση ποικίλου αρχειακού υλικού

Την Πέμπτη 5 Μαΐου 2022 οι μαθητές του Γυμνασίου Καλής συμμετείχαν στις εκδηλώσεις του δικτύου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας με τίτλο: « Ένας αιώνας μνήμες»: Συλλογή και έκθεση ποικίλου αρχειακού υλικού που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Παρθεναγωγείου στο Βαρόσι Έδεσσας. Ομάδα μαθητών παρουσίασε όλο το υλικό που δημιούργησαν και συνέλεξαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς (ποιήματα, μαρτυρίες, ήθη, έθιμα, φαγητά, εικαστικά έργα, ενθύμια κ.ά) με στόχο την ανάδειξη στοιχείων ιστορικού και πολιτισμικού περιεχομένου των προγόνων τους από τη Μικρά Ασία και τον Πόντο. Παράλληλα, οι μαθητές της σχολικής χορωδίας με την καθοδήγηση του μουσικού κ. Παπαχρήστου Κων/νου πλαισίωσαν την παρουσίαση με μουσικό κομμάτι. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, να  μάθουν και να συναισθανθούν με βιωματικό τρόπο την ιστορία και τον πολιτισμό τους και να αλληλεπιδράσουν με μαθητές άλλων σχολείων.

Συμμετέχοντες μαθήτριες/μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου:  Αλμαλής Χριστόφορος, Αλμπάνη Άννα, Αλμπάνης Δημήτρης, Βαγιαβούση Αλεξάνδρα, Γκαλιμάνης Δημήτρης, Δάνδαρα Ελένη, Δημητριάδης Ιωσήφ, Δημητρίου Βιβή, Δημητρίου Εύη, Δούμος Θανάσης, Δρενάφτση Κατερίνα, Καρράς Δημήτρης, Κίστογλου Ευδοκία, Κόκκινου Μαρία, Μανδρέλη Χριστίνα, Μέτα Ντεσάρα, Μπέντσος Χρήστος, Μπούρας Άγγελος, Παναγιωτίδης Ηλίας, Αποστολίδου Μαρία, Γιακαμόζη  Ζαφειρώ, Καραθανάσης Σπύρος, Καραμπάσης Γιάννης, Καράτζιου-Μαλιούφα Κέλλη, Μπαχάρογλου Εβελίνα,  Μπόνης  Χρήστος, Νικολαϊδου Μαρία,  Παπάζογλου Γιάννης,  Παπαναστασίου Κων/νος, Παρόγλου Δημήτρα,   Παυλίδου Μαριάννα, Ράντε Άγγελος, Σιδηροπούλου Λυδία, Τζώτζη Ιωάννα, Τσαούσι  Μαργαρίτα,  Χατζηιωαννίδης Νικόλαος, Χατζηνικολάου Γιώργος,  Χατζηνικολάου Στράτος,  Χιώτη Ζωή,  Χιώτης Λευτέρης.

Οι μαθητές της χορωδίας:   Γεωργίου Πελαγία, Δούμου Μαρία, Κελεσίδου Κυριακή,  Χαλάτσης Αθανάσιος, Σεϊτανίδης Κων/νος, Τσολακίδου Αγγελική, Ντίσιου Γεωργία, Τσαλικούση Μιχαέλα, Βλαχάτσου Θωμαή, Χατζηνικολάου Γεωργία, Ντίσιου Στέλλα, Γαργάλα Ευαγγελία, Αλμπάνη Αικατερίνη, Φασουλά Μαρία, Φασουλά Φρειδερίκη


ΗΜΕΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021 – 2022 και στο πλαίσιο της Συμβουλευτικής – Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 δράση στο Γυμνάσιο αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με συντονίστρια και διοργανώτρια την  Υπεύθυνη Συμβουλευτικής – Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μελίνα Αλμπάνη.

Πρόκειται για δράση που βασίζεται σε Υπουργικές Αποφάσεις και σκοπό έχει να υποστηρίξει τους μαθητές/μαθήτριες στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους. Επιπλέον, είναι μια ευκαιρία ώστε πολλοί και διαφορετικοί επαγγελματίες να μιλήσουν σε ένα κοινό που μελλοντικά μπορεί να είναι συνεργάτες και  συνάδελφοι. Από τις επιθυμίες και ανάγκες των μαθητών/τριών προκύπτουν οι κατηγορίες επαγγελματιών από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα που προσκαλούνται στον χώρο του σχολείου. Οι επαγγελματίες παρουσιάζουν στους μαθητές/ μαθήτριες την εκπαιδευτική και επαγγελματική τους πορεία., τα πλεονεκτήματα της εργασίας τους, τα εμπόδια, τις προοπτικές. Σημαντικό είναι ότι έχουν την δυνατότητα πολλοί/ες μαθητές/τριες να μάθουν για το επάγγελμα που ζήτησε έστω και ένας μαθητής/τριας τους και επιπλέον η ενεργοποίησή  τους.

Σε συνεργασία με τον Διευθυντή κ. Αναγνωστάκο Ηλία και συντονίστρια της δράσης για την σχολική μονάδα την εκπαιδευτικό κ. Τεστέμπαση Θεοδώρα οι μαθητές ετοίμασαν αφίσες που αφορούν τη δράση αυτή.  Στη συνέχεια κλήθηκαν να διδάξουν και αποδέχθηκαν με χαρά την πρόσκληση επαγγελματίες της τοπικής κοινωνίας και συγκεκριμένα: η κ. Σταύρου Άννα Δικηγόρος, η κ. Βέργου Ιωάννα Ψυχολόγος. ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Σκύδρας κ. Λίτσνης Πέτρος, η κ. Σημαιοφορίδου Γεωργία Επιχειρηματίας – ιδιοκτήτρια αλυσίδας καταστημάτων ρουχισμού, ο. κ. Σπυρίδης Γεώργιος Φωτογράφος – ιδιοκτήτης  φωτογραφείου, ο κ. Μανεσιώτης Χαράλαμπος επιπυραγός – Θεολόγος  στην Πυροσβεστική υπηρεσία Έδεσσας.


Η  Ομάδα δράσης από το ‘’ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ ‘’

Πραγματοποίησε με τα παιδιά από όλες τις τάξεις του σχολείου την καθαριότητα στο υπαίθριο Θέατρο του χωριού.
Οι μαθητές συνεργάστηκαν με προθυμία και με χαρά μεταξύ τους και κατάλαβαν πόσο  σημαντικό είναι να βλέπουν τους χώρους αναψυχής να είναι καθαροί.


«Από το εγώ … στο Εμείς»-Επίσκεψη στην Ανθοέκθεση του Δήμου Σκύδρας

Η Ομάδα Δράσης «Από το εγώ … στο Εμείς» οργάνωσε και πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη με τους Μαθητές και Μαθήτριες της Β’ Τάξης στην Ανθοέκθεση του Δήμου Σκύδρας. Στη διάρκειά της είχαμε την ευκαιρία γνωριμίας με μεγάλη ποικιλία λουλουδιών διαφόρων ειδών και να ενημερωθούμε από τους Εκθέτες Παραγωγούς για τις ονομασίες τους και τους τρόπους φροντίδας και συντήρησής τους.


«Από το εγώ … στο Εμείς»-Ο Κήπος μας!


Οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Σχολείου, φυτεύουν δέντρα  στο κήπο τού Σχολείου.


«Από το εγώ … στο Εμείς» !« Αειφορία »

Στα πλαίσια της δράσης «Από το εγώ … στο Εμείς» ασχοληθήκαμε με τους μαθητές & τις μαθήτριες όλων των Τμημάτων του Σχολείου μας με το θέμα της Αειφορίας.
Οι μαθητές & οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τι σημαίνει ο όρος «Αειφορία». Ακόμη, προβληματίστηκαν και αναρωτήθηκαν για το ποιοι είναι οι κίνδυνοι που την απειλούν. Επιπλέον το ρόλο που διαδραματίζουν σ’ αυτούς τους κινδύνους οι ανθρώπινες δραστηριότητες, θετικό ή αρνητικό.
Στη συνέχεια προτείναμε μαζί τους τρόπους περιορισμού των προβλημάτων μιας «αειφόρου ανάπτυξης».
Δεσμευτήκαμε να τη προσεγγίσουμε βιωματικά μέσα στο σχολικό μας περιβάλλον και μέσα από τις καθημερινές μας συνήθειες και δραστηριότητες.


«Από το εγώ … στο Εμείς» !« Όλοι διαφορετικοί, αλλά όχι ίσοι »

Στα πλαίσια των δράσεων «Από το εγώ … στο Εμείς» προχωρήσαμε με τους μαθητές όλων των Τμημάτων του Σχολείου μας σε ένα παιχνίδι διαφορετικό. Βασικός μας στόχος ήταν να βοηθηθούν οι μαθητές & οι μαθήτριες, μέσα από το παιχνίδι, στο να κατανοήσουν και να αναγνωρίσουν τα δικαιώματά τους, καθώς και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων. Στη διαδικασία αυτή βοηθήθηκαν να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα και αξίζουν ίσης αντιμετώπισης, ανεξάρτητα από τις επιμέρους διαφορές τους και τις ιδιαιτερότητες τρόπου, απόψεων και συμπεριφοράς.

Οι μαθητές & οι μαθήτριες, μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού, γνώρισαν «άλλους» ανθρώπους, «διαφορετικούς» και ιδιαίτερα παιδιά. Προβληματίστηκαν πάνω στις διαφορετικές συνθήκες ζωής τους στον Πλανήτη. Αναρωτήθηκαν για το κατά πόσο τα δικαιώματα που απολαμβάνουν τα παιδιά των πιο πλούσιων & αναπτυγμένων χωρών, είναι δεδομένα και εξασφαλισμένα για πάντα. Απογοητεύτηκαν από την εικόνα των παιδιών στις λιγότερο αναπτυγμένες & φτωχές χώρες του Πλανήτη, όπου τις περισσότερες φορές ο όρος «δικαιώματα» μοιάζει άπιαστο όνειρο και ουτοπία.

«Μπαίνοντας» στη θέση των άλλων παιδιών, συνειδητοποίησαν τα ποικίλα προβλήματα που υπάρχουν στον Κόσμο, καθώς και τις διαφόρων ειδών καταπιέσεις που υφίστανται τα Ανθρώπινα Δικαιώματα σε όλο τον Πλανήτη.

Συνήθως τα Ανθρώπινα Δικαιώματα είναι συνδεδεμένα με τη δύναμη των ισχυρών του Κόσμου, που πηγάζει από τη δύναμη του πλούτου τους και μ’ αυτήν επιβάλλουν κανόνες οι οποίοι «πνίγουν» την όποια διαφορετικότητα και την ισότητα όλων.


«Από το εγώ … στο Εμείς» !« Κάτι από την Πατρίδα »

Στα πλαίσια των δράσεων «Από το εγώ … στο Εμείς» προχωρήσαμε με τους μαθητές & τις μαθήτριες όλων των Τμημάτων του Σχολείου μας σε ένα ακόμη παιχνίδι ανάπτυξης δεξιοτήτων, διαπραγμάτευσης και συλλογικής λήψης αποφάσεων.

Οι μαθητές & οι μαθήτριες, μέσα από τη διαδικασία αυτού του παιχνιδιού, κατανόησαν καλύτερα τις καταστάσεις, που οδηγούν και εξαναγκάζουν τους ανθρώπους στην εγκατάλειψη της Πατρίδας τους.

Αντιλήφθηκαν καλύτερα τα αίτια, που αναγκάζουν τους πρόσφυγες να «ξεριζωθούν» και επίσης να μπορέσουν να τα διακρίνουν από τα αίτια της μετανάστευσης.

Συνειδητοποίησαν ότι τίποτε δεν είναι δεδομένο και δεν μπορεί κανένας να αποκλείσει τη πιθανότητα και οι ίδιοι να βρεθούν κάποτε στην ίδια κατάσταση, όπως ιστορικά έχει συμβεί στο παρελθόν με τις προηγούμενες γενιές.


Έκθεση Κατασκευαστικών Εργασιών στο Μάθημα της Τεχνολογίας


Η  Ομάδα δράσης από το “ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ” πραγματοποίησε με τα παιδιά της  Γ΄ τάξης του σχολείου το βιωματικό παιχνίδι:

“ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΕΣ  ΚΑΡΤΕΣ

(Ο κάθε μαθητής / μαθήτρια της  Γ΄ τάξης γράφει πάνω στην κάρτα το σχολικό έτος και το όνομά του και μετά δίνει την κάρτα του σε όλους τους συμμαθητές  του, για να γράψουν κάτι θετικό. Αν θέλει ζωγραφίζει και κάτι πάνω στην κάρτα του, που να έχει σχέση με το σχολείο).

Οι μαθητές /τριες  συνεργάστηκαν με προθυμία και με αλληλοσεβασμό και  μέσα από αυτό το παιχνίδι, ένιωσαν ότι  δυνάμωσαν οι μεταξύ τους σχέσεις. Τα συναισθήματά τους ήταν ανάμεικτα, χαρά για την ωραία και δημιουργική χρονιά που πέρασαν στο σχολείο αλλά και λύπη που σε λίγο καιρό θα αποχωριστούν το σχολείο και ίσως με κάποιους συμμαθητές τους μπορεί να μην είναι μαζί στα επόμενα μαθητικά χρόνια.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν πολύ με τα θετικά στοιχεία που έγραψαν στις κάρτες τους οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριές τους, τώρα που σε λίγες μέρες  θα φύγουν από αυτό το σχολείο.


Η Ομάδα Δράσης  “Από το Εγώ στο Εμείς” πραγματοποίησε με τα παιδιά της Α και της Γ τάξης του σχολείου μας το βιωματικό παιχνίδι με θέμα :

“Τι μου αρέσει και τι δεν μου αρέσει μέσα στη τάξη”

Τα παιδιά έπρεπε να γράψουν σε ένα χαρτί τι τους αρέσει και τι όχι μέσα σε στην τάξη. Συμμετείχαν με μεγάλο  ενδιαφέρον  και ενθουσιασμό.

Στη συνέχεια διαβάστηκαν όλες οι απόψεις. Ακολούθησε προβληματισμός για τις αρνητικές απόψεις. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για τη βελτίωση και τη λύση των προβλημάτων.


Η ομάδα δράσης ‘’ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ ‘’
πραγματοποίησε με όλα τα τμήματα του Σχολείου το:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ

( Τα παιδιά σχηματίζουν ένα κύκλο και πετούν μια μικρή μπάλα λέγοντας κάτι θετικό για το συμμαθητή τους που επιλέγουν ). Το παιχνίδι αυτό είχε ως στόχο  την συνεργασία, την  αποδοχή, τον αλληλοσεβασμό και την σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

Μετά τα παιδιά απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με αυτή την εμπειρία, πώς αισθάνθηκαν όταν άκουγαν κάτι θετικό για τον εαυτό τους,  τι σκέψεις κάνανε , πως αισθάνθηκαν όταν  ήρθε η σειρά τους  να πουν κάτι θετικό για ένα άλλο πρόσωπο.

Τελικά τα παιδιά ένιωσαν, ότι  αυτή η εμπειρία (το παιχνίδι με την μπάλα) συνέβαλλε  στην βελτίωση των  μεταξύ τους σχέσεων.


Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α’ Γυμνασίου Καλής

Στις 11, 12, 19 και 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε μέτρηση παραγόμενης ακτινοβολίας των κινητών των μαθητών της Α’ τάξης στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων. Αφού ζητήθηκε η άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου και ενημερώθηκε ο σύλλογος καθηγητών για το εγχείρημα, τα παιδιά ειδοποιήθηκαν  να φέρουν τα κινητά τους στο ήμισυ της δύναμης του κάθε τμήματος. Τα κινητά φυλάχθηκαν απενεργοποιημένα σε χώρο του σχολείου και μεταφέρθηκαν από τον υπεύθυνο καθηγητή στο χώρο του εργαστηρίου Η/Υ, όπου και έγιναν οι μετρήσεις. Μετά το πέρας των μετρήσεων, τα κινητά απενεργοποιήθηκαν και φυλάχθηκαν σε χώρο του σχολείου απ’ όπου και τα παρέλαβαν μετά το σχόλασμά τους.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες κλήσεων, μέτρησης και καταγραφής. Τα δεδομένα των μετρήσεων παραθέτονται παρακάτω στους ανάλογους πίνακες και ανά τμήμα.
Να σημειωθεί, εδώ, ότι έγιναν δύο μετρήσεις για κάθε κινητό. Μία εξ επαφής και μία σε απόσταση 5 εκατοστών από την κεραία.

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση των νέων παιδιών στη λελογισμένη και με μέτρο χρήση πάσης φύσεως ασύρματης τεχνολογίας (κινητή τηλεφωνία, WiFi, ασύρματο τηλέφωνο, θέση και λειτουργία οικιακού router, τάμπλετ, φορητοί Η/Υ κ.λπ.). Πριν φτάσουμε στα πειραματικά δεδομένα, προηγήθηκε μια πλήρης φυσική ανάλυση των βιολογικών προβλημάτων της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας με παράλληλη προβολή βίντεο και πανεπιστημιακών μελετών και εκθέσεων.


Διαιρώντας τις παρακάτω μετρήσεις (σε μονάδες milliGauss) με το 5, προκύπτει η αποδιδόμενη ισχύς της κεραίας του κινητού ανά τετραγωνικό εκατοστό επιφανείας (σε μονάδες mW/cm2).
Αν κάποια μέτρηση αναφέρεται σαν 5++, σημαίνει ότι απλά έχει “τερματίσει” τη μέγιστη ένδειξη του μετρητή.


Τ Μ Η Μ Α Α 1
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΚΙΝΗΤΟΥ
ΜΕΤΡΗΣΗ
ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ

(milliGauss)
ΜΕΤΡΗΣΗ
ΣΤΑ 5 ΕΚΑΤΟΣΤΑ

(milliGauss)
Xiaomi Redmi 9A40,5
Xiaomi Redmi 95++1
TCL 20SE40,5
POCO M4 Pro51,5
Xiaomi Redmi Note 8 Pro42
Samsung Galaxy A21S30,5
Huawei P Smart 202120
Xiaomi Redmi 830,4
Poco M351,5
Samsung Galaxy J55++5
Χiaomi Redmi Note 8T5++1
 Samsung A1253,5
Smartwatch Band 64
Amazfit Smartwatch4
Τ Μ Η Μ Α Α 2
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΚΙΝΗΤΟΥ
ΜΕΤΡΗΣΗ
ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ

(milliGauss)
ΜΕΤΡΗΣΗ
ΣΤΑ 5 ΕΚΑΤΟΣΤΑ

(milliGauss)
IPhone X20
Xiaomi Redmi 942
RealMe C25Y10
Xiaomi Redmi 10 5G3,50
 Samsung Galaxy A723,50
Xiaomi Redmi 9C5++5
Xiaomi Redmi 850,5
Xiaomi Redmi 8 Pro4
Xiaomi Redmi Note 940
Xiaomi Redmi Note 10 5G5++4

Μαθητές ……..Αλληλέγγυοι

Την τελευταία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα , οι μαθητές του Α1 , αποφάσισαν με την παρότρυνση  εκπαιδευτικών  τους,  να δημιουργήσουν Χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές και να τις στείλουν σε συμμαθήτρια τους που είχε ένα σοβαρό ατύχημα. Οι μαθητές δούλεψαν με μεγάλο ενθουσιασμό και αγάπη για να στείλουν  στην συμμαθήτρια τους ένα μήνυμα συμπαράστασης  και ενθάρρυνσης.


ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ – ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΑΓΑΠΗΣ ΔΗΜΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στα πλαίσια των δράσεων του Εθελοντισμού το Γυμνάσιο Καλής συμμετείχε στο Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι Αγάπης που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Δήμος Σκύδρας. Οι μαθητές μας μάζεψαν χρήματα με τα οποία αγοράσαμε τρόφιμα που θα διατεθούν από το Δήμο μας σε κάθε σπίτι που έχει ανάγκη. Τα παιδιά μέσα από τη διαδικασία έμαθαν και εκτίμησαν την σημασία και την αξία της εθελοντικής προσφοράς και αντιλήφθηκαν  για ακόμη μία φορά ότι ¨ Όλοι Μαζί Μπορούμε¨


Χριστουγεννιάτικα Έθιμα στο μάθημα των Γερμανικών

Στο Γυμνάσιο Καλής  οι μαθητές και οι μαθήτριες που διδάσκονται  Γερμανικά, μεγαλούργησαν ζωγραφίζοντας χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές στα Γερμανικά.Ακόμη, σύμφωνα με το γερμανικό  έθιμο κατασκεύασαν το  Adventskranz  (Το στεφάνι της προσμονής  των Χριστουγέννων με τα 4 κεριά).Υπήρξε άμεση ανταπόκριση, συνεργασία και ενθουσιασμός από τους μαθητές.


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ  ΔΕΝΤΡΑ

Για μια ακόμη χρονιά και αψηφώντας τις δύσκολες συνθήκες, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Καλής στόλισαν τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς  και προσμονής. Άς ευχηθούμε «Και του χρόνου με καλύτερες συνθήκες»


ΑΠΟ ΤΟ «ΕΓΩ» ΣΤΟ «ΕΜΕΙΣ» – ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

Στα πλαίσια των δράσεων που πραγματοποιούνται στο Γυμνάσιο Καλής με στόχο την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και με γενικότερο τίτλο  «Από το εγώ….. στο εμείς», οι εκπαιδευτικοί της συγκεκριμένης δράσης  δημιούργησαν με τα παιδιά «Κανόνες Τάξεις». Μέσα από τη διαδικασία, τα παιδιά συνεργάστηκαν, εξέφρασαν συναισθήματα, «άκουσαν» τους συμμαθητές  τους  και αντιλήφθηκαν  ότι μια υγιής κοινωνία, στην συγκεκριμένη περίπτωση η τάξη,  προοδεύει μέσα από την έννοιες του σεβασμού και της αποδοχής

Τα παιδιά αφού  συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους, έγραψαν τους κανόνες της  τάξης τους σε χαρτόνι , τους τοιχοκόλλησαν και υποσχέθηκαν να τους τηρούν.




ΣΑΛΠΑΡΟΝΤΑΣ…

Στα πλαίσια των δράσεων  «Δεξιότητες  Ζωής» «Από το Εγώ…….στο Εμείς» η εκπαιδευτικός της  ομάδας  Κατσούδα Αλεξάνδρα προχώρησε με τους μαθητές όλων των τμημάτων σε ένα παιχνίδι καλλιέργειας βασικών δεξιοτήτων όπως : τη λήψη ομαδικών αποφάσεων με βάση την κριτική σκέψη, τη διερεύνηση των βασικών τους αναγκών και  την εκτίμηση των αξιών τους.

            Οι μαθητές δούλεψαν σε τέσσερις ομάδες και μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού ανέπτυξαν τον σεβασμό για τον εαυτό τους και τους άλλους, την επικοινωνία και  την ανάγκη συνύπαρξης.

Το τελικό προϊόν της συγκεκριμένης δράσης ήταν η κατασκευή αφίσας από  όλες τις ομάδες,  όπου σχεδίασαν την πυραμίδα των βασικών αναγκών τους.


Εορτασμός Επετείου 28ης Οκτωβρίου

Στο Γυμνάσιο Καλής γιορτάσαμε και φέτος την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τηρώντας όλα τα μέτρα που προβλέπονται για την προστασία από τον Covid-19. Οι μαθητές  μας παρακολούθησαν μια μικρή γιορτή μέσα στα τμήματά τους και κατόπιν μαζεύτηκαν για τη γιορτή της  Σημαίας στο αμφιθέατρο του Σχολείου. Ο ορισμός σημαιοφόρου και παραστατών καθώς και η απονομή των αριστείων και βραβείων πραγματοποιήθηκε μέσα σε ένα κλίμα περηφάνιας και συγκίνησης.


«Σχέσεις και Συναισθήματα στην εφηβεία»

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Γ΄’ τάξης έλαβε ώρα η παρουσίαση με θέμα: «Σχέσεις και Συναισθήματα στην εφηβεία» από την ψυχολόγο κ. Βέργου Ιωάννα, την οποία και ευχαριστούμε θερμά.


ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ

Στα πλαίσια του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές του Σχολείου μας με την προτροπή των εκπαιδευτικών Αγγλικής και Γερμανικής Γλώσσας Κατσούδα Αλεξάνδρας και Τυριακίδου Μαρίας και τη βοήθεια και επίβλεψη της εκπαιδευτικού των Καλλιτεχνικών Βαμβακά Ευθυμίας δημιούργησαν έργα ζωγραφικής τα οποία εκτέθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.